آموزش, مقالات

خطاهای رایج در مسابقات

خطاهای رایج مسابقات مکعب کیوبینگ روبیک

خطاهای رایج در مسابقات روبیک:

  • خطای +2: اگر شرکت کننده پازلش را حل کند ولی یکی از لایه ها 45 تا 90 درجه نسبت به خود پازل فاصله داشته باشد، به عنوان جریمه زمان شرکت کننده به علاوه 2 ثانیه می شود.

 

  • خطای DNF (Did not finish): اگر شرکت کننده به هر دلیلی از جمله از هم فروپاشی پازل، اشتباه زدن فرمول ها و … موفق به حل نشود یا پیش از اتمام حل تایمر را متوقف کند، با خطای DNF مواجه می شود.

اگر در یک راند شرکت کننده دوبار این خطا را دریافت کند از ادامه دادن مسابقه در آن آیتم، حذف می شود.(در آیتم هایی که میانگین آن ها از سه حل گرفته می شود با یک خطای DNF، شرکت کننده از ادامه مسابقه محروم می شود.)

 

خطاهایی که موجب DNF و +2 شدن حل کیوبر می شود:

  • در مرحله نگاه کردن به پازل، اگر زمان بررسی پازل از 15 ثانیه عبور کند خطای +2 برای شرکت کننده حساب می شود و اگر این زمان به 17 ثانیه برسد شرکت کننده از رکوردگیری آن حل محروم می شود و در کارنامه او خطای DNS نوشته می شود. خطای DNS به معنای حل نکردن پازل در آن مرحله از مسابقه است.

  • اگر بعد از متوقف شدن تایمر پازل مشکوک به خطا باشد( مثلا یک لایه از پازل نصفه چرخیده باشد) و شرکت کننده با پازل تماس پیدا کند، خطای DNF برای آن حل حساب می گردد.

حل های جبرانی(Extra Solve):

  • اگر اتفاق غیر منتظره ای مثل ری استارت شدن تایمر، برخورد فردی با میز و … در حین حل شرکت کننده رخ بدهد، آن حل حذف شده و از سوی تیم برگزاری یک حل جبرانی با نام حل اکسترا (Extra solve) به شرکت کننده داده می شود.

یک نظر در “خطاهای رایج در مسابقات

  1. لاهیجی گفت:

    اگه یکی بیشتر نگاه کنه یه لایشم جا بمونه 4 ثانیه اضافه میشه یا دی ان افه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.